- Úvod
- >>
- Pracovné štvorkolky
- >>
- Štvorkolky LONCIN
- >>
- Štvorkolka LONCIN X-WOLF 1000 MUD, Sivá
Štvorkolka LONCIN X-WOLF 1000 MUD, Sivá
Môj životný priestor začína tam, kde miznú posledné stopy tých najvytrvalejších konkurentov. Kde ostatní končia na bruchu, volajú mňa, aby som ich vytiahol. Snáď jedine klasický XWolf 1000 stačí s dychom, ale do temných hôr, kde bahno nikdy nezasychá... tam sa neodváži ani on. Tu vládnem ja.
Postavený sme na rovnakom základe, ale ja mám v kožuchu toľko vychytávok, že klasický liter je oproti mne ako vypĺznutý pes. Sebavedomé? Tak pozri. Som ATV obojživelník s gigantickými 30 palcovými kolesami s beadlock systémom chladičom na prednom nosiči, zdvihnutým saním, vylepšenou prevodovkou, samosvorným diferenciálom Torsen, ochrannými rámami všade, držiakmi na chladiči aj medzi riadidlami, navijakom s elektrickou ochranou proti vtiahnutiu lana, a pancierom za aký by sa nehanbil ani ľahší tank.
Pozri, nemám ti prečo kecať, presvedč sa sám, že tvoje sny sú oddnes realita.
Brody nie sú pasca, ale zábava
Brodenie? Žiaden stres. Máš radšej vodu alebo bahno? Chladič nosím prekliato vysoko, na prednom nosiči. A ešte nad ním je vytiahnuté sanie variátora. Je jedno aké je to hlboké, vždy ťa dostanem na druhú stranu.
Na zdvihnutom saní nájdeš všetky poistky, diagnostický prístup a aj póly baterie. Ak si sa niekedy celý deň dobýjal k batérii, aby si po zime oživil svoj stroj, už dokážeš oceniť aké je to praktické. Jednoducho cvakneš nabíjačku na ľahko dostupné póly a už sa kŕmim.
Obor z temného hvozdu
Kolesá? Kolosálne! 30 palcov poctivej gumy od maniakov z CST Sludge Hammer. Aj bežný traktor mľaskne závisťou. S takými drapákmi ťa vyhrabem aj bahennej Mariánskej priekopy a bežný tankodrom si potom dáme ako zákusok. Gigantický dezén ti dá poriadny grip aj tam, kde iné gumy pískajú svoje posledné zbohom.
Keby ide fakt do tuhého, 14palcové disky disponujú beadlock systémom – skvelou fintou pre zovretie pneumatiky. Funguje to ako zverák: klasický disk je vnútri gumy, zvonku je priskrutkovaný krúžok a medzi nimi je pneumatika zovretá ako v kliešťach.
Gumy si nahusti ako to máš rád. Nemusíš brať ohľady. Skoro na nulu pre totálnu trakciu v bahne, alebo to napumpuj naplno, ak sa chystáš jazdiť bomby na kameňoch. Báť sa nemusíš, vždy budú na disku ako prikované. Tieto nezvlečieš.
Telo medveďa, inteligencia vlka
Základom každej nezastaviteľnej obojživelnej ATV beštie je poriadne brnenie. Chráni ma predný a zadný rám, rámy bočných nášľapov aj rámy okolo vyvýšeného chladiča. A ako na štít sa spolieham na stredový 8mm HDPE kryt podvozku. Achillova päta? Nemám.
Sú veci čo nevyzerajú sexi v marketingových plátkoch, ale skúsený jazdec hneď zbadá, že tento stroj staval profík. Príklad? Madlá. Mega praktická vec. Jedno je priamo medzi riadidlami. Oceníš ho keď ma budeš v prudkom svahu vyvažovať telom, aby sme sa nepreklopili. O toto madlo sa zaprieš oveľa lepšie ako o koniec riadidiel, takže máš istotu, že pri triafaní balansu nezapichneš šípku do bahna. Ďalšie dve nájdeš po stranách chladiča. Keď sa zasekáme v totálnom maraste a budeš mnou musieť zalomcovať, oceníš ich.
Ďalšia vychytávka pred ktorou môže klasický liter iba stiahnuť chvost je predný samosvorný diferenciál Torsen. Spoľahlivo určí, kedy je čas zamknúť obe predné kolesá tak, aby sa točili rovnakým smerom aj rýchlosťou. Jasné, môžeš to urobiť aj sám, ale samosvor v kombinácii s vyladenou prevodovkou je pecka, ktorá ti dovolí myslieť na iné veci.
SMART naviják a variabilita, ktorá poteší
Vylepšenia sa dočkal aj môj navijak. Ten je vďaka mega kolesám o poriadny kusisko vyššie ako bežne. Hlavný zlepšovák ale vyfasovali valce. Dostali elektrickú ochranu proti vtiahnutiu lana dovnútra. Keď hák zájde až do valcov, navijak sa vďaka tlakovému senzoru sám vypne. Ak si niekedy pri práci nadával, že zo sedla na navijak nevidíš, tak vieš oceniť aké megapraktické to je. Automatika ochráni pred zničením valce, navijak, jednoducho všetko čo stojí háku v ceste.
Že nepotrebuješ jednoúčelný stroj s maskou drsniaka? Príjemne ťa prekvapím variabilitou. Na masívne telo môžeš navešať kopec užitočných nadstavieb. Chceš si vziať vercajch? Hoď za seba vodotesný kufor. Výlet na neprístupné miesto so spolujazdcom? Pripevni pohodlnú sedačku. Oba doplnky máš už v základe. A keby si to chcel skombinovať, tak nahoď sedadlo a dokúp si box na zadný nosič. Tam zmestíš fakt všetko.
Nie, nie som skromný a myslím si, že nad tým čo dokážem a čo mám vo výbave zdvihne obočie aj ten najnáročnejší štvorkolkár. Ano, presne ten, čo sa nedá opiť reklamným balastom, ale ocení poctivý stroj čo ho nesklame ani tam, kam sa hobíci nikdy nedostanú. Takto nabitú štvorkolku za tak férové prachy by si inde hľadal márne.
Doplňujúce informácie
Technické údaje a výbava
Motor
| Objem motora | 976 cm3 |
| Typ motora | štvortaktný dvojvalec SOHC, V-Twin |
| Maximálny výkon | 72 kW (96,55 Ps) / 7 000 ot./min. |
| Maximálny krútiaci moment | 102 Nm / 5 500 ot./min. |
| Sekundárny pohon | 4x4, kardan / uzávierka predného diferenciálu |
| Prevodovka | automat / variátor - L / H / N / R / P |
| Štartér | elektrický |
| Chladenie | vodou |
| Emisná norma | EURO 4 |
| Systém dávkovania paliva | EFI Bosch |
| Objem nádrže | 33 litrov |
| Maximálna rýchlosť | 120 km/h |
Brzdy a podvozok
| Predné odpruženie | 2x plynovokvapalinové, s možnosťou nastavenia kompresie a odskoku |
| Zadné odpruženie | 2x plynovokvapalinové, s možnosťou nastavenia kompresie a odskoku |
| Predné pneu | 30x9-14 |
| Zadné pneu | 30x11-14 |
| Predné brzdy | 2x hydraulická brzda s dierovaným kotúčom (ø 230 mm) |
| Zadné brzdy | 2x hydraulická brzda s dierovaným kotúčom (ø 220 mm) |
| Parkovacia brzda | áno |
| Ťažné zariadenie s elektrickou zásuvkou | áno (zapísané v TP na 800 kg) |
Rozmery a hmotnosti
| Rozmery (D׊×V) | 2 368 x 1 266 x 1 520 mm |
| Prevádzková hmotnosť | 643 kg (udávaná vr. váhy vodiča) |
| Svetlá výška | 343 mm |
Homologizácia
| Typ homologizácie | T2b |
| Počet povolených osob na sedadle | 2 |
| Potrebné vodičské oprávnenie | B alebo T |
Základná výbava
| ✓ 7" plnofarebný multifunkčný displej |
| ✓ elektrický posilňovač riadenia - EPS - 3 módy (Max-Mid-Min) |
| ✓ špeciálne hliníkové kolesá 14" beadlock |
| ✓12V zásuvka + USB |
| ✓ 2x vodeodolný kastlík (pod sedadlom spolujazdce a pod zadným nosičom) |
| ✓ prídavné sedadlo s operadlom a držiakmi pre spolujazdce + prídavný úložný boxík namiesto sedadla pre spolujazdca |
| ✓ homologizované ťažné zariadenie na 800 kg s el. zásuvkou |
| ✓ výššie umiestnený silný elektrický navijak so silou 3 500 libier |
| ✓ kryty rúk + čelný štít |
| ✓ ochranné lemy blatníkov |
| ✓ ochranné rámy - predné, zadné, pod nášlapmi a okolo chladiča vody |
| ✓ ochrana spodnej časti podvozku zo zosilneného a odolného plastu |
| ✓ zvýšené sanie a chladič |
| ✓ prepínanie pohonu 2x4/4x4 s možnosťou prepnutia za jazdy |
| ✓ uzávierka predného diferenciálu |
| ✓ zadný nosič s možnosťou naložiť naň až 80 kg nákladu |
| ✓ full LED dynamické predné a zadné smerovky integrované do predných aj zadných LED svetiel |
| ✓ gelová batéria 32Ah |